Connect with us

news feed

Meghan accuses Mail newspapers of ‘untrue’ stories – court papers


The Royal Family

Meghan accuses Mail newspapers of ‘untrue’ stories – court papers

Image copyright Getty Images The Duchess of Sussex has accused the Mail on Sunday and its parent company of a campaign of “untrue” stories, according to new details of her legal action against the newspaper group.Court papers filed against the group set out a list of “false” articles about Meghan, the website Byline says.Her lawyers…

Meghan accuses Mail newspapers of ‘untrue’ stories – court papers

Duchess of SussexImage copyright
Getty Images

The Duchess of Sussex has accused the Mail on Sunday and its parent company of a campaign of “untrue” stories, according to new details of her legal action against the newspaper group.

Court papers filed against the group set out a list of “false” articles about Meghan, the website Byline says.

Her lawyers claim the Mail on Sunday removed passages of a private letter to her father to portray her “negatively”.

The Mail on Sunday repeated its intent to defend the case “with vigour”.

“There is nothing in this document which changes that position,” a spokesman said.

In October, law firm Schillings, acting for the duchess, filed a High Court claim against the Mail on Sunday and its parent company over the alleged misuse of private information, infringement of copyright and breach of the Data Protection Act 2018.

The claim came after the Mail on Sunday published a handwritten letter from Meghan to her father, Thomas Markle, sent shortly after she and Prince Harry got married in 2018.

It is claimed the newspaper did not publish parts of the letter because it would undermine its “negative” portrayal of the duchess.

The court papers claim that Meghan’s father was exploited by journalists and say that reporters also invented a series of claims about her relationship with her mother.

The duchess’ lawyers will also accuse Associated Newspapers, the parent entity of the Mail newspapers, of printing “completely untrue” stories about renovations to Meghan and Prince Harry’s home.

Real Life. Real News. Real Voices

Help us tell more of the stories that matter

Become a founding member

They say that claims by the paper – also published on the Mail Online website – that a £5,000 copper bath and £500,000-worth of soundproofing were charged to the taxpayer were lies.

‘Ruthless campaign’

In a statement last month, the Duke of Sussex said he and Meghan were forced to take action against “relentless propaganda” and a “ruthless campaign that has escalated over the past year”.

Prince Harry said the “painful” impact of intrusive media coverage had driven the couple to take action.

The duke has launched separate legal action against the owners of the Sun, the defunct News of the World, and the Daily Mirror, in relation to alleged phone-hacking.

Subscribe to the newsletter news

We hate SPAM and promise to keep your email address safe

Click to comment

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top Stories

To Top
%d bloggers like this: